Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.06.2009 09:05 - Съвсем предизборно. Аналогии...
Автор: july26 Категория: Политика   
Прочетен: 1517 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 22.06.2009 09:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


             Дори и не гледах дебата, този предизборния. Нещата отдавна са ясни, кой какво би казал или обещал е отдавна ясно за мен. Само в подробностите и  детайлите евентуално би могло да има нещо ново, но то не би променило картината и мнението ми. Това, което даже затвърждава убеждението ми е един филм. Стар и добър, сигурно гледан от много хора. " Апокалипсис сега" на Копола ми дава съвсем без напъване възможност да направя аналогии с героят от филма и героят на нашето време- Бойко Борисов. Дори като осанка и дължина на косата ако щеш, но не са това основните, разбира се. Въртят го тези месеци по телевизиите вече няколко пъти и аналогията от само себе си ми се оформи в главата. Безсмислието на ситуацията около нас, обстановката в света и реакцията на хората- всичко това някак си ми прилича на действието във филма. Както и главният герой, поставил се над всичко и обявил се за месия и претендиращ за нещо си. Плод на болен ум или болни амбиции или просто съзрял възможността да надскочи себе си върху недоволството на другите или невъзможността им по друг начин да бъдат част от нещо значимо и все пак безсмислено- това виждам като прилика между героят във филма на Копола и нашият Герой. Както и в постулатите или поне това, което се обявява за постулат от двамата герои. Аналогията ми е малко странна чак, типажите обаче са реални и очевидно обстановката предразполага съществуването им. Винаги има недоволни и объркани, винаги има нужда от спасител, псевдо или реален такъв. И преди и сега обществата си търсят отдушници, в повечето случаи погрешни или безсмислени като реакция. Случаят в момента е такъв , но и краят според мен ще е същият както във филма, не във физическият смисъл, разбира се. Просто винаги остават трезви хора и в крайна сметка винаги надделяват. Или поне  е добре да стане така, за тях и за страната. А отрезвяване е нужно, около нас е доста сложно и едва ли аналозите на полковник Кърц са спасителите. Те са главни действащи лица, в битки и улични акции, но не и когато става дума за много хора и за политики. Те не са по политиките, не са силни и в приказките даже ако се заслушаш малко по-внимателно. Но кой ли се заслушва внимателно в  приказките на Роки или Терминатора, те не участват в психо-драми, а в   екшъни. А в тях по-важни са мускулите, а не това, което е на върха на тялото им. Е, всеки мечтае да живее живот като на кино, реалността обаче е друга и е хубаво човек да си дава сметка, че все пак след около два-три часа излиза на светло отвън на улицата, където животът има своите закони и реалности. Затова и нашият герой няма шансове да направи нещо, дори и да бъде издигнат от народния глас и да му се даде тази възможност. И като че ли вече го съзнава, поне донякъде. Важното е и избиращите да осъзнават че гласът им е важен и зд го дадат в посока на нещо, което наистина е работещо и смислено. Ползата от гласуването за екшън- герои е най-меко казано безсмислена, особено в България 2009. Дано повече хора мислят като мен.
 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. chara - Дано!:)
22.06.2009 09:21
Скоро ще разберем!
От което не следва, че животът ни ще стане
по-добър, по-лесен или по-спокоен ...
цитирай
2. july26 - Не следва, а и няма как да следва!
22.06.2009 09:23
Трябва да сме реалисти обаче, затварянето на очите или заравянето на главата в пясъка не е водило до нещо по-добро досега. Или поне аз не знам за такова нещо...
:)
цитирай
3. henzelski - Губернаторът
22.06.2009 09:24
на Калифорния не беше ли също екшън-герой, Джули...;))
цитирай
4. july26 - Не казвам,че американците са по-умни от нас,нали?
22.06.2009 09:27
А и те също живеят доста като на кино.Буш и тези преди него им го изкараха през носа,на тях , а и на нас? Не мислиш ли?
:)
цитирай
5. chara - @ july26 преди 2 години, когато в холандско посолство
22.06.2009 09:36
вторият секретар ми каза, че припознават в екшън-героя бъдещият министър-председател на България
аз откровено се смях ... и недоумявах ...
обаче ...
виж какво става днес!
от известно време разсъждавам доколко избора който правим е наш избор и до каква степен е всъщност "елегантно" /или не чак до там/ наложен от ... някъде чрез PR кампании, медийни манипулации на образа и т.н. и т.н.
цитирай
6. dorichela - Аз не мисля, че ще стане министър ...
22.06.2009 14:25
Аз не мисля,че ще стане министър претседател... Но пък си мисля,че после ще се кандидатрира за Президент! :)
цитирай
7. buket - Безсмислие?
22.06.2009 16:18
Да, но сега, когато вече е късно.
Защо никой не се намери да "осмисли" нещата по-рано. когато още не беше късно. Когато се виждаше как сините губят, проявявайки магарешкия си инат?.
А сега, в безсмислието е ценна сламката, в която вие отново виждате безсмислие. Хора, не му мислете много, включете се в безсмислието, за да го осмислите, вие. Лидерите са като едната птичка, която пролет не прави. Това е и "сламката", мисля.
цитирай
8. haralanov - Аз мисля като теб...
22.06.2009 17:24
Можеш сам да се убедиш прочитайки последните ми Два постинга.Поздрави!
цитирай
9. july26 - Чара,права си...както обикновено май...:)
22.06.2009 23:22
Кой прави Пи Ар всъщност на ББ и кому е нужен той?То и народът такъв, какъвто е избраникът им.А холандците са нацията която може би уважавам най-силно, определено имат нюх хората за всичко ,свързано с бизнес и пари.Очевидно и за други неща...
:)
цитирай
10. july26 - Дори...няма да има шанс повече този човек, след тези избори
22.06.2009 23:25
ако не се класира ще е бита карта. Няма да може да сърфира повече,няма да има какво да предложи, изтърква се. Толкова се повтаря и втръсва, че ще опротивее и на избраниците си. Освен ако верно толкова не изпростеем,че да го възкачим начело на Държавата!! Е те тогава верно ще избегам зад еврограница някъде!!
цитирай
11. july26 - Букет,аз съм си осмислил нещата, а и го правя постоянно!
22.06.2009 23:28
А сините винаги ще губят,защото и те няма какво да предложат освен приказки от 1001 нощ.И това за ценните сламки...знаеш ли, говорим все пак за сериозни неща, а не за удавници някакви. Не се чувствам удавник изобщо даже! Пък ти се дръж за каквато ти хрумне сламка! Аз съм друг случай!
цитирай
12. july26 - Радвам се ,Хараланов!
22.06.2009 23:28
Дано и други да са на нашето мнение...
:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: july26
Категория: Бизнес
Прочетен: 987899
Постинги: 326
Коментари: 2482
Гласове: 7565
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол